svētdiena, 2013. gada 7. jūlijs

KAS DZIED AIZ TAVA LOGA?

Meža māte putnus sauca,
Kalniņā stāvēdama:
Irbe Grieta, sloka Maija,
Teteriga Madaliņa.
Meža tēvs savus sauca,
Lielu tauri taurēdams:
Sīlis Pieča, dzenis Jurka,
Sīkspārnītis Bērtulīts.



Jūlija sākums. Lielākā daļa mazo putnu savu pavasara auklējumu jau izvedusi tautiņās. Taču putnu dziesmas vēl nebeidzas. Varbūt tās šobrīd nav vairs tik košas un ekspresīvas, un dažus no dziedoņiem mēs vairs nedzirdēsim šovasar (piemēram, dzeguze, lakstīgala), tomēr piedāvāju vēlreiz atcerēties, kāds bija pavasara dziesmu laika populārākais ducis.

1. Lielā zīlīte (Parus major)



2. Dzilnītis (Sitta europaea)



3. Dižraibais dzenis (Dendrocopos major)



4. Sila cīrulis (Lullula arborea)


5. Lauka cīrulis (Alauda arvensis)


6. Dzeguze (Cuculus canorus)


7. Dziedātājstrazds (Turdus philomelos)



8. Mājas strazds (Sturnus vulgaris)



9. Vālodze (Oriolus oriolus)
Mātīte
Tēviņš



10. Baltā cielava (Motacilla alba)


11. Sarkanrīklīte (Erithacus rubecula)



12. Lakstīgala (Luscinia luscinia)




19 comments:

  1. всьо чотка пацаны(NSR)

    AtbildētDzēst
  2. Daudzas dažādas putnu šķirnes par kurām es nemaz nezināju. Ļoti interesanti paskatīties

    AtbildētDzēst
  3. Melodijas ir tiešām skaistas. Domāju šo darbu veikt nebij viegli. :)

    AtbildētDzēst
  4. aiz mana loga dzied meitene lai pieverstu uzmanibu ;)

    AtbildētDzēst
  5. Nekad nevareju iedomaties ka pastav tik daudz dazadu putnu sugu nosaukumi .

    AtbildētDzēst
  6. Atdotu vissu ,lai mani modinātu putni nevis, tas apnikušais modinātājs.:))))

    AtbildētDzēst
  7. Dzeguze kūko gandrīz katru rītu.

    AtbildētDzēst
  8. Putnu dziesmu dazaadiiba apbriino.Prieks klausiities.

    AtbildētDzēst
  9. Skaistas melodijas, patika :)

    AtbildētDzēst
  10. Man putnu skaņas nepatīk, jo man mājās ir papagaiļi un man viņi ir pieribušies.

    AtbildētDzēst
  11. Man putnu skaņas,jo var izjusti dabas skaistumu.

    AtbildētDzēst
  12. woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow

    AtbildētDzēst